Første grundsten: Ilt

Kilden til liv

Vejrtrækning sker automatisk for os, fra det øjeblik vi fødes. Men med voksenlivet og en mere hektisk hverdag, sker det for mange at man får en mere overfladisk vejrtrækning.
Meget tyder på at en daglig praksis med dybe vejtrækninger er med til at mindske stress,  mindske smerte oplevelser, styrke immunforsvaret, samt afhjælpe angst og psykisk udfordringer.
Det at trække vejret dybt, få iltet blodet og udskilt kuldioxid nogle gange dagligt, er simpelthen med til at holde os friske og raske.
Derfor anbefaler jeg øvelsen 3,3,6,2 et par minutter nogle gange dagligt.

Øvelsen beskrives i videoen her under. Dog får jeg ikke nævnt, at det optimale er at vejretrækningen under øvelsen foregår  gennem næsen.

Skulle der være spørgsmål er du velkommen til at efterlade en kommentar.
God fornøjelse ☀️💨💨

 

Vil du vide mere?

Ønsker du at vide mere om hvordan du kan støtte et stærkt helbred. Kan du abonnere på min blog og få jævnlige opdatering ved mail tilmelding.

Du kan tilmelde dig min YouTube kanal her. 
Herlev Helsezones har sin egen facebookside. Find den her

I Facebook gruppe "Health by nature" samles vi diskuterer supplerende/alternativ medicin.
Find den her 

 

Kilde:

https://scholar.google.dk/scholar?hl=da&as_sdt=0%2C5&as_ylo=2018&as_vis=1&q=research+on+deep+breathing&btnG=#d=gs_qabs&u=%23p%3D0lEwB-uPAqoJ

https://www.gigtforeningen.dk/nyheder/2017/2-halvaar/vejrtraekning-kan-lindre-smerter-saadan-goer-du/

https://netdoktor.dk/sunderaad/god_vejrtraekning.h

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *