Smerter og din søvn

Av av av... jeg kan ikke sove.

 

Smerter en en meget kompleks opleves, der kan have rigtige mange forskellige årsager og udtryk.

Smerter kan opleves alle steder i kroppen og på mange forskellige måder.
Man kan opleve akut opståede smerter og så kan smerter kommen snigende, i en tilstand der kan kalde kroniske smerter.

Lige meget hvilken type smerter men er udfordret med, kan en tur forbi sine egne læge altid være en fordel.

 

Inflammation:
Fælles for en del forskellige smerte oplevelser er, at de har bund i en inflammationstilstand.

Begrebet Inflammation dækker både en betændelse tilstand og en tilstand med skade på væv, sener, led og muskler.

Inflammation er ofte kendetegnet ved rødme, hævelse og smerter, men ikke alle tre symptomer behøver at være tilstede samtidig.
Den akut opstået Inflammation er en vigtig proces, der støtter kroppen i at hele. Ligesom den kroniske Inflammation er et tegn på at noget i kroppen ikke er helt som det skal være.

Inflammation kan opstå ved direkte skade, et eksempel er en forstuvet ankel. En anden kan være en blindtarmsbetændelse. Begge er akut opstået smerter og man bør derfor handle akut med hurtig støtte.
Ved en forstuvet ankel kan der dog, udvikles mere kroniske smerter. Dette kan opstå hvis ankelen ikke få den behandling og ro der er nødvendigt.

 

En måde at afhjælpe inflammation.
Stort set alle tilstande i kroppen og der med også  inflammationens tilstand, påvirkes af det vi spiser og putter i munden.
Vores kost har en stor indflydelse på vores helbred og evne til healing.
(Er man ryger kan rygning, give smerter i sig selv. Så et ryge stop kan være første sted at starte).

Derfor kan anti inflammatorisk kost, være en vidunderlig støtte i perioder med smerter der skyldes Inflammation.

 

Anti- inflammatorisk kost.
Denne måde at spise på dækker fjernelse af alle raffinerede fødevarer som hvidt sukker og mel. Samtidig øges mængden af antioxidanter, gode fedtsyrer og fibre.
Her ud over kan det være en fordel at udskifte kaffe og alkohol med grønne teer, urte teer og vand.

 

Fødevar der støtte en anti-inflatorisk kost:
Økologi er at fortrække, de vi ikke ved nok om hvad pesteiside rester gør ved vores helbred. (Men meget tyder på det ikke gør noget godt)

  • Alle kålsorter
  • Spinat og mørke salat typer
  • Bær (især blåbær)
  • Grøn te
  • Nødder (ikke pentus)
  • Linser og bønner
  • Fisk med høj indhold af gode fedtsyrer (obs tungmetaller )
  • Avocado og kokos
  • Oliven
  • Olivenolie

Ønsker man at starte en anti- Inflammatorisk kost er der rigeligt med inspiration at finde på nettet.

 

Tilskud der kan afhjælpe smerter med forskellige årsager:

  • C- vitamin
  • D-vitamin
  • Gurkemeje (+sort peber)
  • Hvidløg
  • Ingefær

 

Sover du fortsat dårligt?

Er du udfordret med en svære søvn-ubalancer, kan du overveje at kikke nærmere på årsagen. 
Det kunne være ved at opsøge en behandler, der kan støtte tilbage til en naturlig god nattesøvn.

Der kan være god støtte at hente i mild zoneterapi, akupunktur, naturoptisk behandling/program samt en kombination at disse behandlingsformer.

Herlev Helsezone

Der er tider her i klinikken fra september 2019, ligesom der kan bookes foredrag fra oktober 2019.

Jeg kan kontaktes gennem kommentar feltet her under eller på mail  hej@herlevhelsezone.dk.

God fornøjelse og sov godt.
😉 Zzzz

Vil du vide mere?

Ønsker du at vide mere om hvordan du kan støtte et stærkt helbred. Kan du abonnere på min blog og få jævnlige opdatering ved mail tilmelding.

Du kan tilmelde dig min YouTube kanal her. 
Herlev Helsezones har sin egen facebookside. Find den her

I Facebook gruppe "Health by nature" samles vi diskuterer supplerende/alternativ medicin.
Find den her 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *